Meest gestelde vragen

Meer FAQ vragen bekijken? Ga naar docs.verhuurtbeter.nl/faq

Heeft u vragen over onze methodiek?

Lees altijd eerst de voorwaarden, we kunnen het niet vaak genoeg zeggen

Restitutie van het bedrag dat u betaalt voor aanmelding is namelijk niet mogelijk.

  • Woningen worden toegewezen op basis van de oudste rechten (inschrijfduur) en de geldende voorwaarden. Uitzonderingen hierop:
    1. de vertrekkend huurder draagt een nieuwe huurder voor;
    2. de eigenaar vraagt ons direct een huurder te plaatsen.
    In deze twee situaties krijgen deze kandidaten voorrang op de wachtlijst.

  • Houdt uw woningvoorkeuren in uw account up-to-date. Kies zoveel mogelijk woningen die bij uw huurbudget passen. Zo kunnen wij u het best en het snelst aan een huurwoning helpen.

  • De vermelde huurprijs is onder voorbehoud. De prijs kan wijzigen nadat de woning door ons is opgenomen en de eigenaar de prijs aan de hand van ons advies definitief heeft vastgesteld. Bij het ondertekenen van een overeenkomst is de huurprijs uiteraard definitief.

  • Foto's: afhankelijk van de fase in het verhuurproces delen we soms een beperkt aantal foto's of alleen projectfoto's. Zodra wij meer foto's hebben delen wij deze bij alle woningen op onze site.
    Lees verder

Wat is de 'Verhuurtbeter.nl methode'?

Verhuurtbeter.nl is een volledig digitaal platform. Zo helpen we u veilig en efficiënt aan een prettige woonruimte. Lees verder...

Hoe werkt uw 'wachtlijst' en waarom hanteert u deze?

Wij vinden het toewijzen van een woonruimte door het hanteren van een wachtlijst de enige eerlijke manier om woningen te verhuren. Zo maakt iedereen een eerlijke kans. Als u een Premium account heeft, ziet u bij iedere woning die tussen uw voorkeuren staat in uw Profielkaart uw positie op de wachtlijst van dat moment. Lees verder...

Welke documenten vraagt Verhuurtbeter.nl?

Documenten zijn pas nodig zodra wij u een woning toekennen. Lees verder...

 

Heeft u vragen over communicatie?

Online kennismaken is weer helemaal terug van weg geweest

We komen graag in contact met onze huurders. Daarom hebben we dit opgenomen in het verhuurproces. Lees verder

Kan ik iemand aan de telefoon krijgen?

We gebruiken verschillende kanalen, maar leggen wel de focus op contact via het berichtencentrum. Deze toegang is mogelijk na Premium aanmelden. Via dit onderdeel krijgt u persoonlijke begeleiding en kunnen wij antwoord geven op specifieke situaties. Meer weten?

Vragen? Kom naar het huurspreekuur

Elke maandag om 9:30u in de ochtend houden wij een huurspreekuur. Hier kunt u al uw vragen stellen. Abonneer hier

 

Heeft u vragen over veiligheid?

Hoe veilig is het systeem?

Verhuurtbeter.nl hecht veel waarde aan uw privacy.

Als u zich aanmeldt bij Verhuurtbeter.nl om een account aan te maken en op akkoord klikt, geeft u ons daarmee toestemming om de door u aangeleverde persoonsgegevens te gebruiken voor het doel waarvoor ze zijn aangeleverd: het kunnen huren van een woning via Verhuurtbeter.nl. Het gebruik van Verhuurtbeter.nl door huurders en de aangesloten verhuurders is beschreven in de Gebruiksvoorwaarden en de Privacyverklaring. Bij eerste registratie op een platform adviseren wij iedereen om de gebruiksvoorwaarden en de privacyverklaring te lezen en vervolgens te accepteren. Lees verder...

Hoe moet ik mijn documenten aanleveren?

Om uw privacy zo veel als mogelijk te waarborgen vragen wij uw documenten pas op, zodra het echt nodig is.

Werkt u in loondienst?
Idealiter upload u uw documenten direct na toewijzing van een huurwoning en niet eerder. Voor toewijzing doen wij nog niets met uw documenten en 'verouderen' ze alleen maar onnodig. Mocht u toch al documenten voor toewijzing hebben geüpload is dat uiteraard geen bezwaar. Documenten worden direct na toewijzing van een huurwoning zorgvuldig door ons gecontroleerd. Na deze controle is de toewijzing definitief.

Bent u ondernemer?
Ondernemers (en met name startende ondernemers) hebben vaak meer tijd nodig om de gewenste documenten te uploaden. Hun documenten zijn vaak ook langer 'houdbaar'. Ondernemers adviseren wij om zo snel als mogelijk met het aanleveren van documenten te beginnen (dus al voor toewijzing van een huurwoning). Documenten worden direct na toewijzing van een huurwoning zorgvuldig door ons gecontroleerd. Na deze controle is de toewijzing definitief.

PS: de iDIN-check kan ook later in het proces nog worden uitgevoerd...geen haast!

Wachtwoord vergeten of kunt u niet inloggen?

Ga naar wonen.verhuurtbeter.nl/account/ en klik onderin op 'Wachtwoord vergeten?'. Komt u er toch niet uit? Lees hier de uitgebreide oplossing...

Heeft u vragen over de voorwaarden?

Hoe kom ik in aanmerking voor een huurwoning? En wanneer niet?

Aanmelden heeft wel zin wanneer u zich herkent in de volgende punten:

  • u heeft inkomen uit werk, pensioen, inkomen uit werk i.c.m. studiefinanciering of alleen studiefinanciering (i.c.m. extra waarborgsom en een garantsteller die in Nederland of de EU woont);
  • u heeft een geldige verblijfstitel in Nederland;na onze geautomatiseerde creditcheck blijkt een positief betalingsverleden;
  • u kunt communiceren in het Nederlands of Engels;
  • u bent transparant over uw aanvraag;
  • u kunt de volgende documenten uploaden (deze hoeft u pas te uploaden zodra een woning wordt toegekend).

Aanmelden heeft geen zin wanneer u:

  • een negatief betalingsverleden heeft volgens de geautomatiseerde creditcheck;
  • een inkomen heeft dat bestaat uit toeslagen (m.u.v,. studiefinanciering);
  • uitsluitend een Bijstand- Daklozen- Wajong- of soortgelijke uitkering hebt;
  • te maken hebt met schuldhulpverlening (minnelijk of wettelijk WSNP);

Lees de voorwaarden zorgvuldig en als u voldoet, meld dan pas aan. Er wordt namelijk geen restitutie verleend. Lees de bijzonderheden

Kan ik tijdelijk wat huren? De aannemer is failliet en mijn koophuis is niet bewoonbaar.

Allereest een belangrijke tip: laat het ons weten in uw profiel! Deze bijzonderheid willen we graag weten en vragen wij niet per se tijdens het vormen van het woondossier. Hier een kort antwoord: onze huurcontracten dienen voor minimaal 1 jaar, er zijn kosten aan verbonden zodra het gaat om een kleinere looptijd.

Zijn huisdieren welkom in de woning? 

Het antwoord op deze vraag hangt af van verschillende zaken.

  • Gaat het om een klein of een groot huisdier? Of gaat het om meerdere huisdieren? Meer dieren zorgen sneller voor overlast.
  • Gaat u een appartement of een eengezinswoning huren?  
    Voorbeeld: een grote hond op een bovenwoning is niet verstandig. Een grote hond zijn behoefte in de tuin laten doen nadrukkelijk ook!
  • Zorgt de huurder goed voor het huisdier?
    Voorbeeld: een kattenbak moet regelmatig worden gereinigd anders veroorzaakt dit geuroverlast.
  • Zijn de huisdieren goed afgericht?
    Voorbeeld: een hond blijft alleen thuis en laat de buurt de hele dag weten (door te blaffen) dat zijn baasje niet thuis is. 

Deze punten bepalen voor het belangrijkste deel of het hebben van een huisdier overlast veroorzaakt en of het verstandig is om een huisdier in een huurwoning te houden. Lees verder

Ik ben een student, mag ik wel huren?

Voor studenten is over het algemeen mogelijk om een huurwoning te bemachtigen, door middel van woning delen. Denk aan een studentenhuis. Dit is ten eerste per gemeente bepaald en ten tweede vraagt het om een bijzonderheid. Zo is er per woning namelijk altijd 1 of max 2 mensen verantwoordelijk voor de woning. Bij een studentenwoning vraagt het dus om onderling goede afspraken te maken. Het antwoord is dus; Ja, met exta borgregelingen en garantstellers is het vaak mogelijk om een woning te huren.

U wilt uw huur (eerder) opzeggen?

Dat kan onder bepaalde voorwaarden. Lees verder

Heeft u vragen over de tarieven?

Waarom kost een Premium account € 50,-?

Dit heeft te maken met de controle van uw betaalverleden en de identiteitscontrole die erbij inbegrepen zitten. Daarnaast delen wij via uw account alle Open Huizen en staat u in directe verbinding met ons team voor vragen. We bieden overigens ook een Gratis pakket aan voor huurders. Bekijk de voordelen van Premium

Wat valt er onder servicekosten en wat zijn nutsvoorzieningen?

Servicekosten zijn kosten bovenop de kale huur van een woning. Bijvoorbeeld kosten voor schoonmaak, tuinonderhoud, stoffering en meubilering en de huismeester. Kosten voor nutsvoorzieningen zijn de kosten voor gas, water en elektriciteit waarvoor de huurder een eigen meter heeft. Lees meer

 

 

Heeft u vragen over onze nazorg?

Ik heb een huurwoning! Maar wat nu?

U ontvangt van ons een huurvoorstel dat u op uw gemak kunt doornemen en vervolgens kunt accepteren of afwijzen. Bij acceptatie delen wij de huurovereenkomst in uw Premium account. Deze huurovereenkomst moet u vervolgens binnen 2 dagen digitaal ondertekenen. Daarnaast ontvangen wij ook graag binnen deze 2 dagen het bedrag van de startnota. 

Wat gebeurt er nu met mijn persoonlijke informatie?

Als u zich aanmeldt bij Verhuurtbeter.nl om een account aan te maken en op akkoord klikt, geeft u ons daarmee toestemming om de door u aangeleverde persoonsgegevens te gebruiken voor het doel waarvoor ze zijn aangeleverd. Geheel volgens AVG-richtlijnen. Als u inlogt in uw account kunt u via 'Mijn Account' al uw gegevens laten verwijderen met de functie "account beëindigen". Lees meer

Wat is de kale huurprijs p/m?
Vereiste (bruto) maandinkomen (1 persoon)
Wat is uw (bruto) maandinkomen?
Vereiste (bruto) maandinkomen (2e persoon)
Dit moet u samen verdienen