Veelgestelde vragen

Meer vragen bekijken? docs.verhuurtbeter.nl/faq

Heeft u vragen over ons systeem?

Lees altijd eerst de voorwaarden, we kunnen het niet vaak genoeg zeggen

Restitutie van het bedrag dat u betaalt voor aanmelding is namelijk niet mogelijk.

  • Woningen worden toegewezen op basis van de oudste rechten (inschrijfduur) en de geldende voorwaarden. Uitzonderingen hierop:
    1. de vertrekkend huurder draagt een nieuwe huurder voor;
    2. de eigenaar vraagt ons direct een huurder te plaatsen.
    In deze twee situaties krijgen deze kandidaten voorrang op de wachtlijst.

  • Houdt uw woningvoorkeuren in uw account up-to-date. Kies zoveel mogelijk woningen die bij uw huurbudget passen. Zo kunnen wij u het best en het snelst aan een huurwoning helpen.

  • De vermelde huurprijs is onder voorbehoud. De prijs kan wijzigen nadat de woning door ons is opgenomen en de eigenaar de prijs aan de hand van ons advies definitief heeft vastgesteld. Bij het ondertekenen van een overeenkomst is de huurprijs uiteraard definitief.

  • Foto's: afhankelijk van de fase in het verhuurproces delen we soms een beperkt aantal foto's of alleen projectfoto's. Zodra wij meer foto's hebben delen wij deze bij alle woningen op onze site.

Wat is de 'Verhuurtbeter.nl methode'?

Verhuurtbeter.nl is een volledig digitaal platform. Zo helpen we u veilig en efficiënt aan een prettige woonruimte. Lees verder...

Hoe werkt uw 'wachtlijst' en waarom hanteert u deze?

Wij vinden het toewijzen van een woonruimte door het hanteren van een wachtlijst de enige eerlijke manier om woningen te verhuren. Zo maakt iedereen een eerlijke kans. Als u een Premium account heeft, ziet u bij iedere woning die tussen uw voorkeuren staat in uw Profielkaart uw positie op de wachtlijst van dat moment.


De positie op de wachtlijst kan veranderen

Iedere kandidaat kan tot het moment van kandidaatselectie (meestal 2 dagen na het Open Huis) de voorkeuren van de woningen aanpassen in zijn Profielkaart. Als de inschrijfduur van deze kandidaat langer is dan uw inschrijfduur, gaat deze kandidaat voor u op de wachtlijst. Het kan óók voorkomen dat een kandidaat met een langere inschrijfduur de woning verwijdert uit zijn voorkeuren of dat hij helemaal geen woning meer zoekt. Dan schuiven de andere kandidaten allemaal 1 positie naar boven op de wachtlijst. Het moment dat we aan de kandidaatselectie beginnen zien we wie er op nummer 1, 2 of 3 etc. staat. Lees verder...

Hoe kom ik in aanmerking voor de woning na de Livestream bezichtiging?

Allereerst is het belangrijk om de livestream bij te wonen, zodat u de woning kunt zien. Hierna hebben wij ook de Open-Huis-code van u nodig. Deze code delen wij tijdens de livestream. Om in aanmerking te komen heeft u ook een Premium account nodig. Lees verder...

Welke documenten vraagt Verhuurtbeter.nl?

Documenten zijn pas nodig zodra wij u een woning toekennen. Vanaf dat moment heeft u 3 dagen de tijd om alles te uploaden in uw Premium account. Lees verder...

Heeft u vragen over communicatie?

Kan ik iemand aan de telefoon krijgen?

We gebruiken verschillende kanalen, maar leggen wel de focus op contact via het berichtencentrum. Deze toegang is mogelijk na aanmelden. Via dit onderdeel krijgt u persoonlijke begeleiding en kunnen wij antwoord geven op specifieke situaties. Meer weten?

Wanneer heeft aanmelden geen zin? 

Aanmelden heeft geen zin wanneer u:

  • een negatief betalingsverleden heeft volgens de geautomatiseerde creditcheck;
  • een inkomen heeft dat bestaat uit toeslagen (m.u.v. studiefinanciering);
  • uitsluitend een Bijstand- Daklozen- Wajong- of soortgelijke uitkering hebt;
  • te maken hebt (gehad) met schuldhulpverlening (minnelijk of wettelijk WSNP).
    Lees meer...

Heeft u vragen over veiligheid?

Hoe veilig is het systeem?

Verhuurtbeter.nl hecht veel waarde aan uw privacy.

Als u zich aanmeldt bij Verhuurtbeter.nl om een account aan te maken en op akkoord klikt, geeft u ons daarmee toestemming om de door u aangeleverde persoonsgegevens te gebruiken voor het doel waarvoor ze zijn aangeleverd: het kunnen huren van een woning via Verhuurtbeter.nl. Het gebruik van Verhuurtbeter.nl door huurders en de aangesloten verhuurders is beschreven in de Gebruiksvoorwaarden en de Privacyverklaring. Bij eerste registratie op een platform adviseren wij iedereen om de gebruiksvoorwaarden en de privacyverklaring te lezen en vervolgens te accepteren. Lees verder...

Hoe moet ik mijn documenten aanleveren?

Om uw privacy zo veel als mogelijk te waarborgen vragen wij uw documenten pas op, zodra het echt nodig is.

Werkt u in loondienst?
Idealiter upload u uw documenten direct na toewijzing van een huurwoning en niet eerder. Voor toewijzing doen wij nog niets met uw documenten en 'verouderen' ze alleen maar onnodig. Mocht u toch al documenten voor toewijzing hebben geüpload is dat uiteraard geen bezwaar. Documenten worden direct na toewijzing van een huurwoning zorgvuldig door ons gecontroleerd. Na deze controle is de toewijzing definitief.

Bent u ondernemer?
Ondernemers (en met name startende ondernemers) hebben vaak meer tijd nodig om de gewenste documenten te uploaden. Hun documenten zijn vaak ook langer 'houdbaar'. Ondernemers adviseren wij om zo snel als mogelijk met het aanleveren van documenten te beginnen (dus al voor toewijzing van een huurwoning). Documenten worden direct na toewijzing van een huurwoning zorgvuldig door ons gecontroleerd. Na deze controle is de toewijzing definitief.

PS: de iDIN-check kan ook later in het proces nog worden uitgevoerd...geen haast!

Wachtwoord vergeten of kunt u niet inloggen?

Ga naar wonen.verhuurtbeter.nl/account en klik onderin op 'Wachtwoord vergeten?'. Komt u er toch niet uit? Lees hier de uitgebreide oplossing...

Heeft u vragen over voorwaarden?

Hoe kom ik in aanmerking voor een huurwoning?

Aanmelden heeft wel zin wanneer u zich herkent in de volgende punten:

  • u heeft inkomen uit werk, pensioen, inkomen uit werk i.c.m. studiefinanciering of alleen studiefinanciering (i.c.m. extra waarborgsom en een garantsteller die in Nederland of de EU woont);
  • u heeft een geldige verblijfstitel in Nederland;na onze geautomatiseerde creditcheck blijkt een positief betalingsverleden;
  • u kunt communiceren in het Nederlands of Engels;
  • u bent transparant over uw aanvraag;
  • u kunt de volgende documenten uploaden (deze hoeft u pas te uploaden zodra een woning wordt toegekend).

Aanmelden heeft geen zin wanneer u:

  • een negatief betalingsverleden heeft volgens de geautomatiseerde creditcheck;
  • een inkomen heeft dat bestaat uit toeslagen (m.u.v,. studiefinanciering);
  • uitsluitend een Bijstand- Daklozen- Wajong- of soortgelijke uitkering hebt;
  • te maken hebt met schuldhulpverlening (minnelijk of wettelijk WSNP);

Lees de voorwaarden zorgvuldig en als u voldoet, meld dan pas aan. Er wordt namelijk geen restitutie verleend!

Zijn huisdieren welkom in de woning? 

Het antwoord op deze vraag hangt af van verschillende zaken.

  • Gaat het om een klein of een groot huisdier? Of gaat het om meerdere huisdieren? Meer dieren zorgen sneller voor overlast.
  • Gaat u een appartement of een eengezinswoning huren?  
    Voorbeeld: een grote hond op een bovenwoning is niet verstandig. Een grote hond zijn behoefte in de tuin laten doen nadrukkelijk ook!
  • Zorgt de huurder goed voor het huisdier?
    Voorbeeld: een kattenbak moet regelmatig worden gereinigd anders veroorzaakt dit geuroverlast.
  • Zijn de huisdieren goed afgericht?
    Voorbeeld: een hond blijft alleen thuis en laat de buurt de hele dag weten (door te blaffen) dat zijn baasje niet thuis is. 

Deze punten bepalen voor het belangrijkste deel of het hebben van een huisdier overlast veroorzaakt en of het verstandig is om een huisdier in een huurwoning te houden. Lees meer...

Heeft u vragen over tarieven?

Waarom kost een Premium account € 50,-?

Dit heeft te maken met de controle van uw betaalverleden en de identiteitscontrole die erbij inbegrepen zitten. Daarnaast delen wij via uw account alle Open Huizen en staat u in directe verbinding met ons team voor vragen. We bieden overigens ook een Gratis pakket aan voor huurders. Bekijk de verschillen...

Heeft u vragen over nazorg?

Ik heb een huurwoning! Maar wat nu?

U ontvangt van ons een huurvoorstel dat u op uw gemak kunt doornemen en vervolgens kunt accepteren of afwijzen. Bij acceptatie delen wij de huurovereenkomst in uw Premium account. Deze huurovereenkomst moet u vervolgens binnen 2 dagen digitaal ondertekenen. Daarnaast ontvangen wij ook graag binnen deze 2 dagen het bedrag van de startnota. 

Wat gebeurt er nu met mijn persoonlijke informatie?

Als u zich aanmeldt bij Verhuurtbeter.nl om een account aan te maken en op akkoord klikt, geeft u ons daarmee toestemming om de door u aangeleverde persoonsgegevens te gebruiken voor het doel waarvoor ze zijn aangeleverd. Geheel volgens AVG-richtlijnen. Als u inlogt in uw account kunt u via 'Mijn Account' al uw gegevens laten verwijderen met de functie "account beëindigen". Lees meer...

Heeft u interesse in ons systeem?

Wat heb ik nodig om als verhuurder van woonruimte een Verhuurtbeter.nl kwaliteitssysteem te maken?

Er is niet veel meer nodig dan een (bedrijfs)naam en een e-mailadres. Het aanmaken van uw eigen kwaliteitssysteem kost u slechts een paar minuten tijd. Lees verder...

Van wie is de data op Verhuurtbeter.nl en hoe gaan wij met de persoonsgegevens van huurders om?

Deze informatie (data) is natuurlijk van de potentiële huurders zelf. Verhuurtbeter.nl is een platform voor huurders en verhuurders van woonruimte. Verhuurtbeter.nl gaat te allen tijde vertrouwelijk met de data om. Zie ook onze Algemene voorwaarden. Lees verder...

Wat zijn de technische eisen om Verhuurtbeter.nl te gebruiken?

Met een laptop, een PC, een iPad of iPhone, een Android telefoon of tablet, het maakt ons niet uit! U hoeft niets te installeren en alles wat u nodig heeft op uw computer, tablet of smartphone is een moderne internet browser. Verhuurtbeter.nl draait snel en stabiel op alle platforms.

Wat zijn de tarieven voor verhuur?

We bieden twee verschillende pakketten aan voor verhuurders. Bekijk de verschillen